Kiszone jabłka w kapuście

Kiszone jabłka to przysmak kuchni ukraińskiej, ale od wieków zadomowiony w polskiej kuchni kresowej. Kiszone jabłka zachowują wszelkie dobroczynne właściwości jabłek świeżych, wzbogacając je dodatkowo o walory właściwe produktom kiszonym. Z czym jeść kiszone jabłka? Kiszone jabłka najlepiej komponują się z potrawami wytrawnymi. Podajemy je do mięs, wędlin i serów pleśniowych. Po zmiksowaniu można dodawać je do mięsnych sosów, bigosu. Świetnie podkreślają smak duszonej cielęciny. Możesz nadziać nimi kaczkę lub gęś, podsypać rozmarynem i upiec lub wykorzystać je do tradycyjnych jarzynowych sałatek. Jabłka podczas kiszenia nie są poddawane obróbce termicznej, a więc zachowuje wszystkie witaminy i minerały. Mają dużą zawartość witaminy C, która wykazuje działanie przeciwzapalne, zwiększa odporność na wirusy i bakterie. Poza witamina C kiszone jabłka zawiera witaminy A, B1 (tiaminy), B2 (ryboflawina), B9 (kwas foliowy), B3 (niacyna). Są bogate w makro- i mikroelementy, takie jak żelazo, potas, magnez, wapń, fosfor, jod, sód, mangan, miedź, fluor, i inne. Zawierają dużą ilości wapnia potrzebnego do wzmocnienia układu mięśniowo-szkieletowego. Ponadto kiszone jabłka są źródłem błonnika co korzystnie wpływać na układ pokarmowy, stymulując procesy trawienia i metabolizmu.